Sådan undgår I Domino's-effekten

Hvad kan vi lære af Domino’s Pizza? Mest af alt en masse om, hvordan man ikke skal håndtere kritisk mediedækning. Men hvordan undgår man så at lide samme skæbne som den nu konkursramte pizzakæde? Det gør man ved frem for alt at passe på sin troværdighed

Read More
Claus Jørgensen
Falck: Korpsånden der tog overhånd

Den stærke korpsånd, der er en del af Falcks DNA, er en af redningsselskabets allerstørste forcer. Men korpsånden er også en del af årsagen til, at Falck nu får hug i medierne og en konkurrencesag på halsen efter en smædekampagne mod konkurrenten Bios

Read More
Claus Jørgensen
Dine kunder forstår ikke altid jysk

Molslinjens kommunikation er gennemsyret af den grundværdi, at man taler jysk med sine kunder. “Kombardo” lyder det i rederiets reklamer. Men på Molslinjens færger til Bornholm falder den jyske dialekt og humor til jorden. Kunderne føler sig hverken set, hørt eller værdsat

Read More
Claus Jørgensen
Domino's mediekrise kan koste butikker livet

Domino’s Pizza går til modangreb på TV2 og ofrer medarbejdere på bålet for at komme helskindet gennem den aktuelle krise og shitstorm. Det slipper de næppe godt fra. Det bliver svært for dem at sælge pizzaer - og måske endnu sværere at rekruttere personale

Read More
Claus Jørgensen
Thomas Borgen mistede sin troværdighed til sidst

I en krisesituation kan det være fristende at twiste de faktiske kendsgerninger en lille smule. ”Det er der aldrig nogen, der opdager,” tænker mange, som ligger inde med ubelejlig information. Men ting har det med at blive opdaget. Det har Danske Bank måttet sande i sagen om hvidvask

Read More
Claus Jørgensen