Giv kommunikationen et servicetjek mens du ikke har patienter

 
HH

Tandlæger, fysioterapeuter, kiropraktorer og andre med private klinikker inden for sundhedsvæsenet skal nu sætte såkaldte ikke-kritiske funktioner på pause. Det betyder i realiteten, at en meget stor del af de patienter, der er sat til den kommende periode, ikke skal komme på klinikkerne alligevel. Venteværelser og behandlingslokaler vil stå tomme en stor del af tiden, indtil coronakrisen er drevet over.

Det er mildest talt ikke nogen ønskesituation for de berørte klinikker, at patienterne nu skal blive hjemme. Men for fysioterapeuter, kiropraktorer og tandlæger er vilkårene i princippet de samme som for alle andre erhvervsdrivende, der er ramt af tiltagene for at begrænse spredningen af corona-virusset: Det gælder om at få det bedst mulige ud af situationen, hvor vanskelig den end måtte se ud.

En af de ting, man kan gøre, mens der for en sjælden gangs skyld er tid til det, er at give klinikkens kommunikation et servicetjek. Det kan man sætte i gang som en gør-det-selv-løsning – eller man kan bede en kommunikationsrådgiver om at hjælpe med det. Til jer, der driver klinik inden for sundhedsvæsenets praksissektor (tandlæger, fysioterapeuter, kiropraktorer mv.), tilbyder Renommé Kommunikation de næste tre måneder et serviceeftersyn af klinikkens kommunikation på særligt fordelagtige vilkår.

Vi foretager et grundigt tjek af, hvordan I kommunikerer med jeres nuværende og kommende patienter. På baggrund af eftersynet giver vi jer en række anbefalinger om, hvordan I med enkle midler kan gøre det endnu bedre

Serviceeftersynet kan sammenlignes med en statusundersøgelse hos tandlægen. Det omfatter en systematisk gennemgang af klinikkens kommunikation via

  • Hjemmeside

  • Mails og sms’er til patienter

  • Aktivitet på sociale medier (fx Facebook, Instagram og LinkedIn)

  • Trykt informationsmateriale (foldere, flyers, visitkort)

  • Eventuelle reklamer og/eller redaktionel omtale i lokalaviser eller på nettet

  • Klinik-tv

Vi gennemgår bl.a. jeres hjemmeside og giver jer gode råd om, hvordan I med enkle virkemidler kan gøre den endnu bedre. Dels ved at forbedre teksterne, dels ved at udvikle siden visuelt. Og vi foretager et grundigt tjek af, hvordan I derudover kommunikerer med jeres nuværende og måske kommende patienter.

På baggrund af serviceeftersynet modtager I en præsentation med anbefalinger om, hvordan I kan forbedre og udvikle jeres kommunikation. I kan også få en udvidet gennemgang af anbefalingerne – og den kan vi klare via eksempelvis Skype eller Facetime.

Prisen? Den aftaler vi individuelt ud fra, hvor omfattende et materiale I vil have gennemgået. Men den særligt fordelagtige tilbudspris de næste tre måneder vil for de flestes vedkommende kunne holdes på 6.800 kr.

Interesseret? Så send en mail til claus@renommekommunikation.dk eller ring på 21 26 56 98.

 

 
Claus Jørgensen