Krisekommunikation

Håndteringen af en krise betyder ofte mere end selve krisen

 
 
 

Hvis I er i en krisesituation eller på vej til det, kan Renommé Kommunikation hjælpe jer. I kan trække på Renommé Kommunikation, hvis I fx:

  • Er blevet omtalt negativt i nyhedsmedierne
  • Er blevet kontaktet af en journalist, der vil have jer til at stille op til interview om en sag, der er ubehagelig for jer
  • Er udsat for en shitstorm på fx Facebook
  • Har fået dårlige anmeldelser på bedømmelsessider, fx Trustpilot
  • Har eller kan forudse en krisesituation, som kræver en grundig kommunikationsindsats. Det kan fx være en fyringsrunde, en sag vedr. psykisk arbejdsmiljø eller et ulykkestilfælde.

I en akut krisesituation kan Renommé Kommunikation rykke ud til jer, uanset hvor i landet I hører hjemme. Under krisen kan Renommé Kommunikation være jeres rådgiver og sparringspartner 24-7 og hjælpe jer med at komme så godt som muligt gennem krisen.

Når den værste krise er overstået, sætter vi os sammen og taler forløbet igennem. Vi taler om, hvad I kan lære af krisen, og Renommé Kommunikation kan rådgive jer om, hvordan I forebygger, at en lignende situation opstår igen.

Renommé Kommunikation arbejder ud fra den grundholdning, at den virksomhed, der kommunikerer hurtigt, åbent, imødekommende og troværdigt, kommer bedst muligt ud af en krise. Ofte viser det sig, at håndteringen af krisen betyder mere for virksomhedens omdømme end selve krisen.

Renommé Kommunikation tror ikke på, at man kommer godt igennem en krise med ”nemme” kortsigtede løsninger som fx konsekvent sletning af kritiske opslag på Facebook og falske positive anmeldelser på Trustpilot. Hvis det er den slags rådgivning om krisekommunikation I foretrækker, skal I henvende jer et andet sted.

 

 
Donec consectetur, odio eget porta varius, orci mauris viverra ante, eget egestas turpis sapien vel orci. 
Har I råd til at trække på ekstern rådgivning, hvis I bliver hængt ud i medierne? Hånden på hjertet: Har I råd til at lade være?