Krisekommunikation..Crisis communication

Håndteringen af en krise betyder ofte mere end selve krisen..Managing a crisis often involves much more than the crisis

 
 
 

….Hvis I er i en krisesituation eller på vej til det, kan Renommé Kommunikation hjælpe jer med bl.a. kommunikationsrådgivning. I kan trække på Renommé Kommunikation, hvis I fx:

  • Er blevet omtalt negativt i nyhedsmedierne

  • Er blevet kontaktet af en journalist, der vil have jer til at stille op til interview om en sag, der er ubehagelig for jer

  • Er udsat for kritik på sociale medier

  • Har fået dårlige anmeldelser på bedømmelsessider, fx Trustpilot

  • Har eller kan forudse en krisesituation, som kræver en grundig kommunikationsindsats. Det kan fx være en fyringsrunde, en sag vedr. psykisk arbejdsmiljø eller et ulykkestilfælde.

I en akut krisesituation kan Renommé Kommunikation rykke ud til jer, uanset hvor i landet I hører hjemme. Under krisen kan Renommé Kommunikation være jeres rådgiver og sparringspartner 24-7 og hjælpe jer med at komme så godt som muligt gennem krisen.

..

If you’re in the throes of a crisis or a crisis is looming, Renommé Kommunikation can come to your aid. We can help if you:

  • Have suffered negative press

  • Have been contacted by the press for an interview on an uncomfortable issue 

  • Are the victim of a wave of bad press, for example on social media

  • Have received bad reviews on websites such as Trustpilot

  • Are stuck in a crisis or facing an imminent crisis requiring a major communications effort, for example relating to job cuts, a psychological working environment issue or an occupational accident

In an emergency, Renommé Kommunikation can come to your aid wherever you are. We can instruct you and give feedback throughout the crisis, guiding you through it, 24-7, as effectively as possible.

….

Når den værste krise er overstået, sætter vi os sammen og taler forløbet igennem. Vi taler om, hvad I kan lære af krisen, og Renommé Kommunikation kan rådgive jer om, hvordan I forebygger, at en lignende situation opstår igen.

Renommé Kommunikation arbejder ud fra den grundholdning, at den virksomhed, der kommunikerer hurtigt, åbent, imødekommende og troværdigt, kommer bedst muligt ud af en krise. Ofte viser det sig, at håndteringen af krisen betyder mere for virksomhedens omdømme end selve krisen.

Renommé Kommunikation tror ikke på, at man kommer godt igennem en krise med ”nemme” kortsigtede løsninger som fx konsekvent sletning af kritiske opslag på Facebook og falske positive anmeldelser på Trustpilot. Hvis det er den slags rådgivning om krisekommunikation I foretrækker, skal I henvende jer et andet sted.

..

Once the worst is over, we put our heads together and review the process. We discuss what you can learn from the crisis, and Renommé Kommunikation can advise you on how to prevent a similar situation from recurring in the future.

At Renommé Kommunikation we believe the best way for a company to navigate out of a crisis is to communicate quickly, openly, willingly and sincerely. Often, the way a crisis is handled has more impact on a company's reputation than the crisis itself.

Renommé Kommunikation does not believe in tackling a crisis by resorting to easy, short-term solutions such as deleting critical posts on social media or posting fake positive reviews on Trustpilot. If that’s the kind of crisis communication advice you're looking for, you should seek help elsewhere.

….

 

 
Donec consectetur, odio eget porta varius, orci mauris viverra ante, eget egestas turpis sapien vel orci.
....Har I råd til at trække på ekstern rådgivning, hvis I bliver hængt ud i medierne? Hånden på hjertet: Har I råd til at lade være?..Can you afford to use external consultants if you’re exposed in the media? On the other hand: Can you afford not to?....